Laatste week voor het verlof - Reisverslag uit Bamako, Mali van Wieger - WaarBenJij.nu Laatste week voor het verlof - Reisverslag uit Bamako, Mali van Wieger - WaarBenJij.nu

Laatste week voor het verlof

Door: Wieger

Blijf op de hoogte en volg Wieger

18 Januari 2015 | Mali, Bamako

Afgelopen week ben ik maandag rond 07:30 uur vertrokken met de rest van de onderzoeksgroep richting Gao.
Rond een uur of half 10 kwamen we aan in Gao en gingen we met de aanwezige bus naar het VN-camp.
Helaas bleek op het VN-camp dat het gereserveerde verblijf toch niet vrij was......waarom verbaasd mij dat eigenlijk niet.
Dus zelf via een collega die op verlof was een verblijf geregeld.

De sfeer op Gao is in heel anders dan de snake-pit in Bamako.
Nadat we onze spullen hadden weggezet zijn we de plannen gaan maken voor de aankomende dagen.
Al snel bleek dat de speciaal gereserveerde helikopter er stiekem toch niet was en we de volgende dag met de auto naar Ansongo gingen.
De auto bleek dan wel een gepanserde Toyota te zijn en we zouden deel uit maken van een konvooi dat werd begeleid door het battalion van Niger.
Inderdaad het zelfde battalion waar we voor onderzoek aan het werk moesten.
De maandagmiddag hebben we verder besteed aan het plannen van de 3 dagen en het verkrijgen van verschillende rapporten.

Dinsdagochtend vertrokken we rond half 8 in een redelijk groot konvooi met 7 voertuigen die toch redelijk zwaar bewapend waren en op elke pick-up zaten nog eens 6 soldaten.
Wij reden als 1 van de laatsten achter ons reed alleen nog een pick-up van het Niger battalion.
Ongeveer 10km buiten Gao bleken de voertuigen voor ons meer haast te hebben zodat wij het eerste voertuig werden en dus reden wij samen met de pick-up achter ons de laatste 85 km alleen richting Ansongo.
De route liep vlak langs de Niger en was de aan de ene kant redelijk groen en aan de andere kant behoorlijk droog.
Na ongeveer 2 uur kwamen wij aan op het kamp van Ansongo, dit kamp was nog in aanbouw maar het zag er best netjes uit.
We werden onthaald door de commandant van het kamp die ons eerst meenam naar de officiersmess waar de tafel al voor ons gedekt was.
Het eten bestond uit een omelet met rijst en een soort beef jerky het smaakte best goed en mijn darmen hebben het verdragen.

Na het eten hadden we nog maar 3,5 uur om een aantal mensen te horen want om 14:00 uur zou de konvooi weer vertrekken richting Gao.
We waren netjes op tijd klaar maar in plaats van vertrekken werden we eerst uitgenodigd in de officiersmess voor een lunch.
Dus het vertrek werd even een 45 minuten uitgesteld.
De terugreis was eigenlijk hetzelfde als de heenreis maar dan net andersom.......

Verder hebben we de dagen in Gao besteed aan het interviewen van verschillende mensen en het binnen halen van veel heel veel info.
Op donderdag ben zijn we weer vertrokken richting Bamako voor mijn laatste 2 werkdagen voor mijn verlof.
De vrijdag hebben we alle info geordend en hebben we op een rijtje gezet wat er tijdens mijn verlof nog moest gebeuren en nu maar hopen dat het ook gelukt is als ik terug ben.
Als de helft klaar is ben ik wel blij ;)

Zaterdags heb ik mooi gebruikt om wat dingen voor mezelf te regelen en om 17:00 uur was het eindelijk dan zover mijn laatste werkdag voor mijn verlof zat erop….
In onze casa even lekker gegeten en mijn spullen gepakt en lekker op tijd naar de luchthaven voor alle Ebola voorschriften.
Achteraf was het niet echt nodig om er zo vroeg te zijn want na ietwat vertraging vlogen we pas om 02:45 uur richting Parijs waar mijn vlucht naar Schiphol al reeds was vertrokken.
Gelukkig bleek na het omboeken dat er binnen een uur weer een vlucht naar Schiphol ging.
Uiteindelijk waren we dan rond 12:00 uur aangekomen……

De aankomende/afgelopen drie weken verlof en ik neem aan dat niemand zit te wachten op een update van mijn bezigheden tijdens mijn verlof ;)

Na mijn verlof gaan we weer verder.

Bedankt voor het lezen en de groeten uit Bamako

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mali, Bamako

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Weer terug van verlof

18 Januari 2015

Laatste week voor het verlof

14 December 2014

Week 12 en 13

30 November 2014

Week 10/11

18 November 2014

Week 9
Wieger

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 8979

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: