Week 12 en 13 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Wieger - WaarBenJij.nu Week 12 en 13 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Wieger - WaarBenJij.nu

Week 12 en 13

Door: Wieger

Blijf op de hoogte en volg Wieger

14 December 2014 | Mali, Bamako

Zo er zijn weer 2 weken voorbij.
Inderdaad ik heb vorige week niks geplaatst.

Afgelopen weken wel weer e.e.a. meegemaakt.

Ze stonden vooral in het teken van dingen organiseren voor de reis van aankomende week.
Je moet hier namelijk een zogenaamd “movement of personnel” hebben voor een vliegreis naar de noordelijk regio.
Op zich het invullen van het formulier is zo gedaan maar dan alle stempels die er op moeten.
Als je dan uiteindelijk alle stempels op je formulier bent ben je ongeveer een dag verder.
Dus volgende week staat een reisje naar Gao en Ansongo op het programma.

Afgelopen maandag hadden wij bezoek van de Minister President, na een bezoek aan Gao is hij doorgevlogen naar Bamako.
Wij hebben hem natuurlijk hartelijk ontvangen bij de ingang en daarna in een zaal van het hoofdkwartier een informele “meet and greet”gehad.
Hier en daar zijn wat foto’s gemaakt en ongeveer 30 minuten later moest hij alweer in gesprek met andere belangrijke personen.

Afgelopen week stond ook vooral in het teken van de toespraken en mails vanwege het achterwege blijven van de werklust van collega’s van de UNPOL afdeling.
Ik denk dat ik dat zo het best beschreven heb.
Voor mij kwam het tenminste erg demotiverend over, misschien ook wel omdat ik redelijk tegen mijn verlof aan hik.

Afgelopen zaterdag waren we vrij vanwege onze contigents dag.
Aangezien de politie collega’s een schiet instructeur uit Nederland hadden laten overkomen voor wat bijscholing.
Stond mijn zaterdagochtend in teken van rustig wakker worden en de dag beginnen met en kop koffie en wel 2 saucijzen broodjes.
In de middag zijn we met de hele club UNPOLLERS gaan varen over de Niger.
Na 2,5 uur te hebben rondgevaren en vele foto’s rijker zijn we vertrokken richting een Grieks restaurant waar we wat gegeten hebben.

Je kunt langzaam merken dat het winter aan het worden is in Mali.
Als ik s’morgens namelijk met mijn bakje muesli en kopje koffie op het terras zit is het gewoon fris en tegen de middag is het ook niet meer zo warm als in het begin.
S’nachts pak ik regelmatig de slaapzak erbij omdat het toch wel behoorlijk afkoelt.
In Nederland schijnt het helemaal rond het vriespunt te liggen, dus dat gaat even wennen worden als ik volgende week thuis ben.

Volgende week zaterdag rond 23:34 uur is het dan zover, dan staat de reis naar huis op de planning.
Ik moet zeggen ik heb er zin in en ben er ook wel even klaar mee hier in Mali.
Aankomende zaterdag zal ik mijn laatste update eruit gooien voordat ik naar huis toe ga.

Bedankt voor het lezen en de groeten uit Bamako........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mali, Bamako

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Weer terug van verlof

18 Januari 2015

Laatste week voor het verlof

14 December 2014

Week 12 en 13

30 November 2014

Week 10/11

18 November 2014

Week 9
Wieger

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 8980

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: