Week 8 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Wieger - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Wieger - WaarBenJij.nu

Week 8

Door: Wieger

Blijf op de hoogte en volg Wieger

11 November 2014 | Mali, Bamako

Week 8…..
Afgelopen week eigenlijk niet zo heel veel meegemaakt.
Ik ben nog steeds druk bezig met mijn onderzoek en het is toch stiekem meer werk dan dat ik gedacht had.
Vanaf deze week kan ik hem ook helemaal alleen afmaken omdat mijn Engels/Frans talige collega op vakantie is en pas aan het eind van de maand weer terug komt.
De 2 andere collega’s hebben toch een iets andere manier van werken die ook niet helemaal overeen komt met de werkwijze die nodig is voor het model van het dossier, ik denk dat ik me zo heel erg netjes heb uitgedrukt ;)

Op zich begin ik me al aardig te redden met de Franse taal vooral het luisteren en lezen gaat steeds beter.
Alleen de uitspraak komt er nog wel eens wat beroerd uit.
Maar met de medische zaken in het dossier heb ik toch maar even google geraadpleegd.

Ik heb net als vorige week enkele foto’s bijgevoegd van mijn woon werk verkeer, omdat ik eigenlijk ook nergens anders kom deze 2 weken, maar gelukkig is er op de 11 km woon-werkverkeer genoeg te zien.

Maar zoals ik al een hele tijd heb beloofd aan de kinderen een foto van een gekko, het is helaas niet de gekko geworden die op mijn kamer de muggen vangt maar eentje die toevallig op de muur van het huisje zat en deze keer was mijn fototoestel binnen hand bereik

Verder heb ik wat winkeltjes op de foto gezet, op het moment van het maken van de foto zaten ze nog dicht maar als ze open zijn staan ze echt vol met spullen.
De auto bij het tankstation voldoet volgens mij al enige tijd niet meer aan de APK keurings eisen zoals ze gelden in Nederland.
Dit is in de middag ook erg goed te merken, dan hangt er namelijk een hele walm over de weg van de auto’s die waarschijnlijk de katalysator niet meer helemaal in orde hebben.

Overal zie je de zogenaamde orange verkooppunten voor de lokale telefoonkaarten en volgens mij kan de lokale bevolking er ook geld lenen. Verder staan er door de hele stad op elke hoek van de straat meerdere jongens die telefoonkaarten verkopen en ze zitten al bijna in je auto als je boodschappen gaat doen.

Verder word er hier door de lokale jeugd heel erg veel voetbal gespeeld, voor het hoofdkwartier word bijna de hele dag voetbal gespeeld.
Wie weet hopen ze op de ene scout van een grote club die ze weghaald uit Mali en ze dan een gouden toekomst tegemoet gaan.

Aankomende week is het onderzoek en het dossier afgerond en ga ik als alles meezit weer een paar dagen de noordelijke regio in voor weer een ander zaak en voor de afwisseling wat andere foto’s.

De groeten uit een zonnig maar wel langzaam iets koeler Bamako

  • 12 November 2014 - 09:30

    Carlijn:

    Hey Wieger!
    Leuk verhaaltje en foto's! Echt een hele andere wereld hè..?
    Succes daar! Hopelijk gaat de tijd niet zo langzaam voor je.
    Groetjes!!

  • 12 November 2014 - 14:51

    Mario Weima:

    Hallo Wieger,

    Bedankt voor jouw verslagen en foto's. Ik ben benieuwd hoe je het buiten Bamako vindt. Het lijkt mij in het noorden een stuk heter. Dan ben je blij als je weer 's avonds terug bent in Bamako. Veel succes met jouw werk!

    O ja, ik was nog nieuwsgierig of je ook nog mooie muziek hoiort op straat? Zijn er ook straatmuzikanten?

    Groetjes,

    Mario

  • 13 November 2014 - 09:00

    Frans Harbers:

    Ik blijf je volgen. Doe de onderzoeken zoals jij het zelf doet dan komt het goed. Voor je het weet is de tijd al weer voorbij. Succes Fran

  • 20 November 2014 - 19:32

    Sjoerd En Josefien:

    Sjoerd: hallo papa je blog was super leuk, vooral hebben wij ons verheugt op de gekko om de foto,s te zien en die staat er ja nu bij. Heb je nog wilde dieren gezien?heb je lekkere dingen gegeten?op de foto,s zie je dat de kinderen blij zijn ;) ik schrijf morgen verder omdat ik zo naar bed moet en josefien ook nog wil schrijven. Ik hou van jou. Dikke kus, Sjoerdxxxxxxxxx
    Josefien:hallo lieve papa, hoe gaat het daar? Ik vindt jou lief.ik vond het leuk dat je een foto makte van de gekko.heb je nog wat te doen.want ik droom altijd van jou.ik mis je erg.dikke kus doei papa ik mis je <3<3<3<3xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx<3 :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mali, Bamako

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Weer terug van verlof

18 Januari 2015

Laatste week voor het verlof

14 December 2014

Week 12 en 13

30 November 2014

Week 10/11

18 November 2014

Week 9
Wieger

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 8981

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: