Week 4 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Wieger - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Wieger - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Wieger

Blijf op de hoogte en volg Wieger

12 Oktober 2014 | Mali, Bamako

Afgelopen week op de Gendarmerie school weer veel aan lesvoorbereiding gedaan en als het goed is gaan we vanaf aankomende week ook eindelijk na bijna 3 weken voorbereiden een les geven of meekijken bij andere lessen.
Nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk doorgaat.

De donderdag en vrijdag ochtend heb ik samen met een collega uit de Ivoorkust les gegeven op het hoofdkwartier aan de Force Protection Unit uit Bangladesh.
Hun zijn verantwoordelijk voor de beveiliging van het hoofdkwartier.
Laat ik zeggen dat ik het een zeer interessante ervaring vond om les te geven.
De manschappen spraken namelijk weinig tot geen engels, gelukkig sprak de aanwezige officier wel redelijk engels en zo konden we toch onze les geven.
Aan het eind van de les waren ze allemaal zeer tevreden.
Elke keer dat ik nu op het hoofdkwartier aankom word ik elke keer heel hartelijk begroet door hun.

Na de les op donderdag ochtend hebben we nog even mijn defecte laptop afgeleverd bij een computerzaakje in de stad en ze gaan daar hun bes doen om hem te maken.
Ik heb er wel het volste vertrouwen in dat ze dat gaat lukken, ze kunnen namelijk auto's die bij ons al 10x zijn afgeschreven rijdend houden.

Afgelopen zaterdag hadden we de 2e vergadering en deze keer waren we goed voorbereid zodat we niet zoals de eerste keer flink voor paal stonden omdat toen niet duidelijk was wat voor ons tijdens die vergadering de bedoeling was.

Aankomende week hebben we een zogenaamde save training van 3 dagen waarvan 2 theorie dagen en 1 praktijk dag waar ze dan een soort ontvoering willen gaan nabootsen..... dus voor volgend reisverslag alvast wat stof ;)

Vandaag weer lekker ontspannen aan de rand van het zwembad met een bandje op de achtergrond.
Dan kunnen we er aankomende week weer tegenaan.

De groeten uit Bamako....

  • 13 Oktober 2014 - 19:12

    Sjoerd En Josefien Weima:

    Josefien: hallo papa mapa heeft het verslag weer voorgelezen. Hoe gaat het daar wat heb je gegeten. Gisteren hebben we een roze hondemand voor Henk gekocht. Hij vind hem heel mooi. Het huis ziet er mooi uit en je hebt mooie foto's gemaakt. groetjes josefien

    Sjoerd: hallo papa, woensdag gaan we naar beerze bulten met oma kobie. Mapa maakt net iets schoon met de dwijl en een doek hahahaha. Je hebt wel een mooi huis mooie tuin mooi balkon.mapa is weer aan het knutselen het is mooi op de laatste foto was een arm kind met vieze kleren dat vinden wij zielig. We gaan vrijdag misschienn naar Duitsland om dingen te kopen. Ik mag dan een flesje bionade uit kiezen.nu moet ik de kippen naar bed brengen en tanden poetsen en naar bed dikke kus en ik vind het heel leuk om elke week iets van je te lezen. Groetjes Sjoerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mali, Bamako

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Weer terug van verlof

18 Januari 2015

Laatste week voor het verlof

14 December 2014

Week 12 en 13

30 November 2014

Week 10/11

18 November 2014

Week 9
Wieger

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 8983

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: