Week 9 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Wieger - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Wieger - WaarBenJij.nu

Week 9

Door: Wieger

Blijf op de hoogte en volg Wieger

18 November 2014 | Mali, Bamako

Week 9.....het schiet al aardig op ;)

Deze keer weer wat meer te melden.

Ik nog steeds druk bezig ben met de laatste zaken m.b.t. mijn onderzoek.
Ik vind het het onderzoek wel erg interessant alleen het laatste gedeelte vergt een hoop werk en het wachten tot ik alle info binnen heb vraagt erg veel geduld.

Als ik op een simpele info uitvraag al 18 dagen moet wachten en mijn andere groepsleden elke keer met wat anders bezig zijn gaat het toch een lang verhaal worden.
Elke keer als ik ze vraag om de zaken waarmee ze al een paar weken rond lopen hebben ze elke keer helaas een niet bevredigend antwoord.

Verder heb ik afgelopen weekend dienst gedraaid als zijnde een soort wachtcommandant bij de Kliniek Pasteur in deze kliniek is namelijk een geval van Ebola geconstateerd. Aangezien de VN een contract met dit ziekenhuis heeft en er dus ook enkele leden van MINUSMA liggen werd dit ziekenhuis beveiligd met een grote club politieagenten uit Bangladesh of Senegal dit vanwege de dreiging dat de lokale bevolking het ziekenhuis wilde plat branden.
Het contract tussen de VN en dit ziekenhuis is trouwens niet meer verlengt.....

Vorige week kregen wij een telefoontje dat er ongeveer 50 pakketjes voor ons klaar lagen in het Holland huis.
Dus met de grootste mogelijk bus die we konden regelen op het hoofdkwartier zijn we afgereisd naar het Holland huis voor de pakketjes.
Daar aangekomen bleken er ongeveer 40 pakjes voor een collega te zijn van de politie en de overige hadden andere geadresseerden.

In die 40 pakketjes bleek ongeveer 80 kilo kinderkleding te zitten die is ingezameld via de werkplek van de collega en afgelopen zondag heeft hij die kleding verdeeld aan alle buurkinderen in de straat.
Ik heb op een afstandje staan kijken en het was mij nog niet opgevallen dat er in 1 keer zoveel kinderen in de straat woonde.
Het geheel heeft in ieder geval een mooie foto’s opgeleverd.

Alleen in het begin van de avond stonden er in 1 keer 2 meiden van een jaar of 15 bij ons in de tuin waarvan 1 van de meiden een beetje treurig keek omdat ze kennelijk niks gekregen had omdat ze op dat moment niet aanwezig was.
Helaas was alle kleding op maar een nieuwe lading was alweer onderweg en als die er was mocht zij als eerste uitzoeken.

In ieder geval bedankt voor de positieve reacties op mijn blog en ik schrijf het dus gelukkig niet voor niks ;)


Dit was het weer voor deze week....

Tot de volgende week en de groeten uit Bamako.

p.s. Als reactie op vorige week.....Mario ze hebben hier geen straatmuzikanten maar wel veel lokale muziek. Deze muziek bieden ze bijna op elke hoek van de straat aan en ik zal een cd voor je meenemen.

  • 19 November 2014 - 20:36

    Jos:

    Goed bezig Wieger !!

    Als er nog zaken zijn die jij in een pakketje wilt hebben, dan horen we dat graag !!
    Volhouden ouwe rammer !!

    Grt Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mali, Bamako

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Weer terug van verlof

18 Januari 2015

Laatste week voor het verlof

14 December 2014

Week 12 en 13

30 November 2014

Week 10/11

18 November 2014

Week 9
Wieger

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 8964

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: