Week 6 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Wieger - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Wieger - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Wieger

Blijf op de hoogte en volg Wieger

26 Oktober 2014 | Mali, Bamako

Week 6…

Deze week stond het tripje naar Timboektoe op de planning.
Maar de maandag en de dinsdag stonden in het teken van het regelen van de benodigde formulieren om te kunnen reizen.
Die formulieren waar ik de week daarvoor op vrijdag ook al mee bezig was geweest.

Achteraf bleek het ook zeker wel noodzakelijk te zijn om daar 2 dagen voor uit te trekken, omdat niemand zich hier verantwoordelijk voelt voor iets.
Want als je verantwoordelijk bent kun je fouten maken en dat is iets waar onze afrikaanse collega’s erg bang voor zijn.
Maar na vele kantoren op meerdere verdiepingen te hebben bezocht voor verschillende stempels had ik dinsdag aan het eind van de middag toch alles voor elkaar.

Verder heb ik dinsdag de noodzakelijk zaken ingepakt voor mijn tripje en woensdag ochtend moest ik al op tijd inchecken dus nog iets meer op tijd mijn bed uit.
Uiteindelijk vertrokken we om 8 uur richting Timboektoe met Gao als tussenstop.
Van de reis eigenlijk niet veel meegekregen omdat ik vanwege een tekort aan raampjes in het vliegtuig toch niet naar buiten kon kijken.

Aangekomen op GAO werd ons verzocht allemaal het vliegtuig ter verlaten omdat er even bijgetankt moest worden.
Gelukkig was het niet 15 graden warmer als in Bamako en konden we heerlijk genieten van de airco op de luchthaven.
Die 15 graden warmer kloppen wel alleen de airco heb ik erbij verzonnen.
De temperatuur was wel redelijk goed uit te houden omdat het klimaat een stuk droger is, maar ik was wel blij dat we een half uurtje later weer konden vertrekken naar Timboektoe.
Het vliegtuig was ook lang niet zo vol meer dus een plekje aan het raam zat er deze keer wel in en de foto’s vanuit het vliegtuig zijn wel aardig gelukt.
In ieder geval zo dusdanig dat het rond de Niger redelijk groen is maar daarbuiten 1 grote zandbak.

In Timboektoe aangekomen hebben we onze spullen afgeleverd in het hotel en hebben daar gelijk even geluncht.
Na de lunch tot een uurtje of 8 s’avonds druk bezig geweest met het horen van verschillende personen.
Laat ik zeggen dat ik blij was dat ik die avond in het hotel zat voor het diner en daarna nog even kon genieten van biertje. Want de volgende dag stond ook geheel in het teken van het onderzoek en was dan ook nog een dagdeel langer.
De volgende dag dan ook om 08:30 begonnen met de gesprekken tot een uurtje of 7 s’avonds. De lunch hebben we omwille van de tijd maar op locatie gekregen. (macaroni van de veldkeuken uit Burkina Faso)
Ook deze avond was ik blij dat ik aan het diner zat in het hotel en daarna weer kon genieten van een biertje.
Gelukkig had ik mijn Board collega’s zover gekregen om in de vrijdag ochtend een uurtje te spenderen aan ietwat sightseeing, per slot van rekening is Timboektoe op dit moment niet echt een vakantie bestemming maar wel rijk aan geschiedenis.
Dus inderdaad vrijdagochtend een uurtje de toerist gespeeld en een rondleiding gekregen in de Djenne (moskee) van Timboektoe, daarna nog even wat rapporten opgehaald en wat het alweer de hoogste tijd om in te checken voor vertrek.

Na mijn aankomst in Bamako werd ik opgehaald door collega Wesley en moesten we met spoed naar het hoofdkwartier i.v.m. met de 200 jarige viering van de Kmar en het daarbij behorende spektakel.
Natuurlijk met koffie en cake.
De plannen voor zaterdag liepen iets anders......ik heb het maar bij vrij weinig doen gehouden, net zoals de zondag trouwens.

In ieder geval ben ik in Timboektoe geweest en weer terug.....

De groeten uit Bamako.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mali, Bamako

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Weer terug van verlof

18 Januari 2015

Laatste week voor het verlof

14 December 2014

Week 12 en 13

30 November 2014

Week 10/11

18 November 2014

Week 9
Wieger

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 8961

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: